2011. október 26., szerda

Aszalt szilvával töltött husi mustármártással

Szeretem gyümölcsökkel párosítani a húsokat, legjobban talán aszalt szilvával. Nemrég kaptam egy elektromos grillsütőt és azon kísérletezek mindenféle kajákat és az eddigiek alapján csak ajánlani tudom mindenkinek, tényleg nagyon ízletes és változatos ételek készíthetőek vele. 


 Aszaltszilvával töltött grillezett sertéshús

Hozzávalók(adagonként): 1 szelet sertéshús (de nagyon finom csirkemellből is), 3 szem aszalt szilva, 1 szelet sajt, Maczalik fűszerkeverék, só, bors, kevés olaj.

A húsokat egyenként kiklopfoljuk, fűszerezzük, rájuk helyezünk 1-1 szelet sajtot, 3 szem aszalt szilvát és feltűrjük, a végeit benyomkodjuk, hogy a sajt nehogy kifolyjon, ha szükséges megtűzzük fogvájóval. Állítólag, ha grillsütőt használunk nem szükséges, de én csorgattam rájuk pár csepp olajat, majd szépen betettem őket a sütőbe és hagytam, hogy szépen megsüljenek:) Ha véletlenül mégis kifolyik sajt, nem baj, mert úgysem ég oda és akár tálaláskor a húsokra is lehet tenni.


Mustármártást eddig még csak egyszer készítettem, de nekem nagyon bevált, valószínű még fogok párszor:) A receptjét Ottisnál találtam, keveset módosítva készítettem el:

Mustármártás

Hozzávalók: 2 cikk fokhagyma, 1 ek vaj, aprított zöldpetrezselyem, só, bors, cukor, 1 ek mustár, 2 ek tejföl, kevés citromlé.

A vajon a zúzott fokhagymát és az aprított zöldpetrezselymet kissé megfuttatjuk, ezalatt összekeverjük a mustárt a tejföllel, és hozzáadjuk, sózzuk, borsózzuk, adunk hozzá pici cukrot és kevés citromlevet majd pár percig összeforraljuk és készen is van.




1 megjegyzés:

  1. Szerintem a mustár mártás helyett a tartár is meg felelne !

    VálaszTörlés