2012. január 30., hétfő

Császárszalonnás sertéspörkölt

Rég nem készítettem pörköltet, pedig nagyon egyszerű és szeretjük is. Most volt itthon megmaradva egy kis császárszalonnám, gondoltam biztos nem ronthatja el...


Császárszalonnás sertéspörkölt

Hozzávalók:

30 dkg sertéshús, 10 dkg császárszalonna, kevés olaj, só, bors, paprika, 1 fej vöröshagyma, 5 kk paradicsompaszta, 10 dkg tejföl, 3 ek liszt.

A húst és a császárszalonnát felkockázzuk. A hagymát megtisztítjuk és apró darabokra vágjuk, kevés olajon megdinszteljük, rádobjuk a császárszalonnakockákat is, megpirítjuk, fűszerezzük sóval, borssal, paprikával, hozzáadjuk a sertéskockákat is, picit azt is pirítjuk, majd felöntjük annyi vízzel, hogy épp ellepja a húst, hozzáadjuk a paradicsompasztát és főzzük amíg jól megpuhul a hús. Ha még mielőtt megpuhulna, elfő a víz, pótoljuk. Nekem kétszer is kellett pótolni. Mikor megpuhult, levesszük a tűzről, hozzáadjuk a tejfölet és a lisztet, összekeverjük, majd visszatesszük a tűzre, picit összeforraljuk és már készen is van. Én a változatosság kedvéért puliszkával és tálaltam.  
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése