2013. június 21., péntek

Mandulás bécsi szelet bazsalikommártással

Egy nagyon gyors forgás, olyan napokra amikor nincs sok időnk főzőcskézni. Annyira gyors, hogy nagytakarítás és hűtőszekrény leolvasztás közben készítettem. A mártás egy röngtönzött dolog, mert vásároltam bazsalikomot cserépben, de ahogy kibontottam sok levele lepotyogott és sajnáltam eldobni. Nem volt itthon sem vaj, sem főzőtejszín, sem sajt, sem tejföl, de így egy nagyon finom besamel szerű mártás született. Próbáljátok ki, nekem nagyon ízlett! :)


Mandulás bécsi szelet bazsalikommártással

Hozzávalók:

A bécsiszelethez:
  • 4 szelet sertéshús (legfinomabb bélszínből)
  • 1 tojás
  • 3 ek zsemlemorzsa
  • 2 ek liszt
  • bors
  • olaj
  • 2-3 ek szeletelt mandula

A bazsalikommártáshoz:
  • 1 cikk fokhagyma
  • kevés olaj
  • 1 ek liszt
  • 2 dl tej
  • 1 kk citromlé
  • fehérbors
  • 10-12 friss bazsalikomlevél

Elkészítés:

A hússzeleteket kiklopfoljuk, sózzuk, borsozzuk. Beleforgatjuk először lisztbe, majd a felvert tojásba (amit megsóztunk), végül a mandulával elkevert zsemlemorzsába. Bő olajba kisütjük mindkét felét. 

Amíg a húsok sülnek elkészítjük a mártást: a fokhagymát megtisztítjuk, apróra vágjuk és kevés olajon megpirítjuk. Megszórjuk egy evőkanál liszttel, kicsit pirítjuk rajta, folyamatos kevergetés mellett. Hozzácsorgatjuk a tejet apránként és folyamatosan kevergetve, hogy ne legyen csomós. Sózzuk, megszórjuk fehér borssal, belekeverjük a citromlevet. A bazsalikomleveleket megmossuk, felaprítjuk és belekeverjük a tűzről levett mártásba. Pár percet hagyjuk állni tálalás előtt, hogy átvegye a bazsalikom ízét. 

1 megjegyzés: